Aqui hi trobareu el material que fem servir a l'Orquestra d'Ukeleles i tot allò que ens resulta interessant al voltant d'aquest simpàtic instrument.

dimarts, 3 de novembre del 2015

Píndola 3 - Canvis de tonalitat

Com a preliminar comentar que de la mateixa manera que fèiem amb els acords tríada, podem construir els acords cuatríada posant quatre notes en intervals de tercera (referit a una escala determinada i tenint en compte les alteracions).
Si ho fem amb l'escala major de Re, tenim:



Considerem una progressió d'acords II-V-I, és a dir, segon, cinquè i primer grau dintre d'una tonalitat.

En la tonalitat de Re agafem la inversió d'acords al voltant del traste set:

Si convertim aquest últim acord Dmaj7 en menor (baixem els intervals de tercera i setena un semitò i els convertim en tercera menor i setena menor) tindrem un acord Dm7, que resulta ser el segon grau de la tonalitat de Do.
D'aquesta manera podem continuar la mateixa progressió II-V-I en aquesta nova tonalitat. La posició dels acords podem comprovar que es la mateixa que en la tonalitat de Re però dos trastes més amunt.

De la mateixa manera, convertim el Cmaj7 en Cm7 i passem a la tonalitat de Si bemoll.

Amb els acords com acompanyament, podem afegir les escales de la tonalitat corresponent. Així, fent una seqüencia descendent amb les notes de l'escala de Re major en la zona del traste 7 tenim:

Si pujem dos trastes la mateixa figura passarem a l'escala de Do, i amb dos trastes més a l'escala de Si bemoll.

A la partitura hi trobareu la seqüencia complerta d'acords i escales:
Píndola_03.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada