Si ho fem amb l'escala major de Re, tenim:
Considerem una progressió d'acords II-V-I, és a dir, segon, cinquè i primer grau dintre d'una tonalitat.
En la tonalitat de Re agafem la inversió d'acords al voltant del traste set:
Si convertim aquest últim acord Dmaj7 en menor (baixem els intervals de tercera i setena un semitò i els convertim en tercera menor i setena menor) tindrem un acord Dm7, que resulta ser el segon grau de la tonalitat de Do.
D'aquesta manera podem continuar la mateixa progressió II-V-I en aquesta nova tonalitat. La posició dels acords podem comprovar que es la mateixa que en la tonalitat de Re però dos trastes més amunt.
De la mateixa manera, convertim el Cmaj7 en Cm7 i passem a la tonalitat de Si bemoll.
Amb els acords com acompanyament, podem afegir les escales de la tonalitat corresponent. Així, fent una seqüencia descendent amb les notes de l'escala de Re major en la zona del traste 7 tenim:
A la partitura hi trobareu la seqüencia complerta d'acords i escales:
Píndola_03.pdf
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada